/ricerca/ansaen/search.shtml?any=
Show less

Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Mahmood, Blanco triumph at record-breaking Sanremo

Mahmood, Blanco triumph at record-breaking Sanremo

Highest audience figures since 2000 for final night

ROME, 07 February 2022, 11:09

Redazione ANSA

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

The duo made up of singers Mahmood and Blanco are set to try to defend the Eurovision title won last year by Maneskin after they triumphed at a record-breaking 2022 Sanremo Music Festival at the weekend with a piece entitled Brividi (Shivers) It was the third time Mahmood has prevailed at the much-loved week-long song contest after he won in 2019 with a track called Soldi (Money), having taken the top prize in the festival's young artists section the previous year.
    The final night attracted around 13.2 million viewers to Stare broadcaster RAI's flagship RAI1 channel, 65% of Italy's TV audience share, the highest level since 2000.
    The festival, presented for the third year by artistic director Amadeus, attracted an average of 11.2 million viewers each night, over 58% of the share.
    It brought in 42 million euros in advertising revenue and also did well in terms of attracting younger viewers and generating interest on social media.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.